Funplay Skumtennisturnering - Tune

Hvem:Udøvere, 6 - 14 år, begynder, letøvede, øvede
Pris kr. 125,-
Tilmelding gennem DGI: HER

Er du klar på at blive god til at spille kamp, få sved på panden og fokus på kammeratskab?

Tag til Funplay skumtennisturnering, som er for alle begyndere, let øvede og øvede.

Sådan spilles
Skumtennis spilles på badminton- eller minibaner, hvor nettet er sat ned i minitennishøjde. Pointsystemet er som en lang tiebreak (running score), hvilket betyder, at man spiller 1-0, 2-0 osv., indtil tiden er gået. Der spilles med en skumbold, som er nemmere at styre end en almindelig tennisbold. Det gør, at spillet kan holdes i gang i længere tid, og man får dermed længere og mere spændende dueller!

Forældre hjælper med at tælle point, så det ikke fylder i forhold til fokus på spillet. Vi har udviklet en app "Scoretæller" til at hjælpe med at tælle point. Den kan du som forælder downloade og benytte. Forældrene kan også hjælpe med at løfte evt. pædagogiske opgaver, som turneringslederen ikke kan nå. Eksempelvis at gribe ind, hvis der skulle komme uoverensstemmelser i kampene.

Praktisk info

Puljeafvikling
(tidsblokkene herunde er vejledende, tiderne kan variere i programmet)
  • Vi afvikler alle rækker U8-U10 og U12-U14 i tidsrummet kl.13-17.

Du bedes ved tilmelding angive hvilken række du skal deltage i.
Vær opmærksom på, at rækker i visse tilfælde kan slås sammen. Dette sker, hvis der ikke er nok spillere til at afvikle den specifikke række enkeltvis.

Der spilles i følgende rækker:

• U8 (årgang 2016 og yngre)
  • U10 (årgang 2014 og 2015)
  • U12 (årgang 2012 og 2013)
  • U14 (årgang 2010 og 2011)

Det er også vigtigt, at man ved tilmelding angiver, hvilken klub man kommer fra, så man så vidt mulig undgår at spille mod spillere fra samme klub.
Er man ikke tilmeldt en klub, klikker man ”Jeg deltager som privat person” i tilhørsforhold ved tilmelding.

Program og afviklingstidspunkt for de forskellige puljer vil I modtage torsdag eller fredag inden stævneweekenden.

Stævnetidspunktet kan blive ændret, hvis der ikke er tilmeldinger nok, og alle puljer kan afholdes i samme blok.

Der spilles efter pulje-pulje-systemet, hvilket betyder, at deltagerne på forhånd er inddelt i tilfældige puljer i deres årgang, hvor der spilles alle-mod-alle. Når den indledende puljerunde er færdigspillet, bliver deltagerne inddelt i nye puljer baseret på deres resultater. I denne pulje (finalerunden) møder de andre spillere, der har klaret sig omtrent ligeså godt som dem selv. Her spilles også alle-mod-alle, inden vinderne af de forskellige puljer kåres.

Prisen er inkl. medaljer og diplomer. Diplomer sendes til jer pr. mail efterfølgende med gruppebillede fra stævnedagen.

Afbud

Grundet stor tilslutning til vores stævner vil vi blive rigtig glade, hvis du vil melde afbud, hvis du ikke kommer - og gør det gerne i god tid. Det sikrer, at pladsen kan blive tilbudt til en anden, og dermed sikrer vi bedst mulig afvikling af programmet på stævnedagen.

Medbring

Du skal medbringe tennisketsjer, indendørs tennissko, tennistøj, drikkedunk. Vi kan ikke garantere, at du kan købe mad og drikke i hallen. Defor kan du med fordel tage eget med.